Christ van Dorst over zijn overstap naar RKDSV

Voorzitter Frans Bruinsma (links) en Christ van Dorst ondertekenen het contract.

Voorzitter Frans Bruinsma (links) en Christ van Dorst ondertekenen het contract.

HAGHORST/DIESSEN – Christ van Dorst (30 jaar), ex-trainer bij voetbalvereniging EDN, maakt na een jaar rust de overstap naar RKDSV in Diessen. Als trainer van het tweede elftal kan hij zijn passie voor het voetbal combineren met zijn freelance werk. ‘Het is voor mij een ideale combinatie. Ik wil sowieso verder in het voetbalwereldje en eens bij een andere club in de keuken kijken. Dus ik ben blij met deze kans. Ook omdat ik van John Smetsers, de ervaren trainer van het eerste elftal, nog heel veel kan leren’, aldus Christ.

door Saskia Meijs

Christ: ‘Aan het einde van het vorige voetbalseizoen vroeg RKDSV mij al om trainer te worden van het tweede elftal. Na gesprekken heb ik de functie uiteindelijk niet aangenomen, aangezien ik het trainerschap niet kon combineren met mijn werk. Dit was ook de reden dat ik dat jaar bij EDN stopte. Een tijd geleden benaderde RKDSV mij weer en ben ik het gesprek nogmaals aangegaan. Dat voelde wederom goed. We hebben goede afspraken kunnen maken over mijn werk (freelancer in de evenementenbranche red.) in combinatie met het trainerschap. Ik ben heel blij dat ik nu mijn beide passies kan uitoefenen, iets wat waarschijnlijk bij een eerste elftal moeilijk is.’
Christ miste het trainerschap en is dan ook blij weer aan de slag te kunnen. Maar zijn ambitie speelt ook een grote rol in zijn beslissing. ‘Ik wil niet uit beeld raken als trainer. Ik ben op 26-jarige leeftijd begonnen en ben nog steeds een jonge trainer die veel ervaring op moet doen, daarom grijp ik deze kans. Graag zou ik over een tijd als hoofdtrainer bij een stabiele derdeklasser aan de slag gaan, maar ik ben nog jong dus ik heb de tijd.’
Hoofdtrainer John Smetsers blijft zeker nog een jaar bij RKDSV. Of Christ zijn opvolger wordt, is onduidelijk. Christ: ‘Die intentie is er bij mij zeker, maar het hangt van mijn werk af en natuurlijk ook van mijn bevindingen bij RKDSV. Het is in ieder geval fijn dat ik dit jaar de club kan leren kennen en de club mij. Dan zien we daarna wel weer hoe we er met zijn allen voorstaan.’
John en Christ werkten eerder al samen bij de begeleiding van het team dat jaarlijks tegen Willem II speelt. ‘John en ik, maar ook Paul Gommers (assistent RKDSV 1 red.) hebben al vaker gesprekken gevoerd over voetbal en over RKDSV. Binnenkort komen we weer bij elkaar om afspraken te maken voor volgend seizoen. We moeten op één lijn zitten, want als tweede elftal sta je toch altijd een beetje in dienst van het eerste elftal. Binnen het tweede elftal zal ik veel zaken met speler Gijs van Gestel bespreken.’ Huidige trainer/speler Gijs van Gestel doet een stapje terug en gaat de rol van assistent/speler invullen.

Plaats een reactie